Chevrolet

Po prepričljivem debiju dizelskega motorja v Captivi in premieri v srednjem razredu z Epico, se lahko tudi kupci kompaktnega Chevroleta iz družine Lacetti sedaj odločijo za dizelsko enoto. V treh od svojih šestih modelov bo namreč Chevrolet Europe v letu 2007 ponujal možnost dizelskega motorja. S tem širokim izborom za kupce avtomobilov je Chevrolet Europe naravnan k nadaljnji rasti. V zadnjih 15 letih se je namreč razmerje novih avtomobilov, opremljenih z dizelskim motorjem, v Evropi (EU) skoraj početverilo. V letu 1990 so dizli predstavljalo samo 13,8 odstotkov vseh novih avtomobilov, leta 2006 pa je bila presežena meja 50 odstotkov.

Posledično so pričakovanja za prestižno znamko visoka. »Sedaj začenjamo svojo dizelsko ofenzivo na široki fronti,« je rekel izvršni direktor Chevrolet Europe Wayne Brannon. »Pričakujem, da bo do konca desetletja eden izmed vsakih treh Chevroletov, ki se prodajo v Evropi, imel pod pokrovom dizelski motor.« Razlogov za uspeh dizelskih motorjev je veliko in se razlikujejo: veliko moči pri majhnih hitrostih motorja, izjemna gospodarnost zaradi nizke porabe in ugodnejših cen goriva in visoka vrednost pri prodaji so samo nekateri izmed argumentov za nakup. Koliko potenciala športnega avtomobila je moč stisniti v dizel, kaže Chevrolet WTCC Ultra. Ta vozna študija dirkalnega avtomobila, ki je praznovala svojo premiero na pariškem avtomobilskem salonu leta 2006, je opremljena z močno dizelsko enoto s prostornino 1991 cm3, ki proizvaja 139 kW/190 KM.

Sodobne, čiste bencinske in dizelske enote, kot so Chevroletovi motorji, so odločen korak na poti k »viziji brez emisij«, ki je dolgoročna strategija podjetja General Motors v pogonskem segmentu. Kako lahko mobilnost brez emisij postane resničnost in kako lahko Chevrolet pridobi s pionirskim duhom največjega proizvajalca avtomobilov na svetu, se kaže v inovativnih razvojih, kot sta vozilo na gorivne celice Chevrolet Sequel in električni avtomobil Chevrolet Volt.

121 in 150 KM: Chevrolet sodobni dizelski motor s skupnim vodom

Chevrolet bo ponujal dve različici sodobnega 2,0-litrskega dizelskega motorja s skupnim vodom: Captivo in Epico bo poganjala enota s 110 kW/150 KM, medtem ko bo različica z 89 kW/121 KM na voljo v družini Lacetti. Močna in ekonomična štirivaljna dizelska enota predstavlja najnovejšo generacijo Boschevega sistema s skupnim vodom, kjer vbrizgalna šoba črpa dizelsko gorivo v zgorevalni prostor pri pritisku do 1600 barov.

Druge tehnične karakteristike enote SOHC so aluminijasta glava valja, štirivaljna tehnologija in dve gredi za uravnoteženje prostih sil. Medtem ko sta različici s 110 kW/150 KM v Epici in Captivi izboljšani s turbopolnilnikom z elektronsko nadzirano spremenljivo geometrijo turbine (VTG), ima motor z 89 kW/121 KM v družini Lacetti turbopolnilnik s fiksno geometrijo turbine (FTG).

Vsi Chevroletovi modeli z dizelskimi motorji so serijsko opremljeni z dizelskim filtrirnim sistemom za trde delce (DPF), ki ga ni treba vzdrževati in ne potrebuje dodatkov. Zahvaljujoč samodejnemu procesu regeneracije so poraba goriva, emisije CO2 in zmogljivost bolj ali manj enake kot brez filtra.

S turbo- in neposrednim vbrizgavanjem – kako se je prebil dizelski motor

Za razliko od bencinskih motorjev dizelski motorji ne potrebujejo zunanjega vira vžiga. Večina dizelskih motorjev uporablja štiritaktni cikel. Zrak se posrka (v prvem taktu) in nato stisne v valju (drugi takt). Kot rezultat tega se temperature dvigne do takšne mere, da se mešanica dizelskega goriva in zraka ob vbrizgavanju samovžge (tretji takt). Rudolf Diesel (*1858, ?1913) je leta 1892 patentiral ta princip. Prvi motor je bil nared za testiranje decembra 1896.

Zamisel Rudolfa Diesla je bila genialna poteza – vendar se brez drugih pionirskih izumov dizelski motor verjetno ne bi prebil. Ena izmed ključnih tehnologij je bila vrstna črpalka za vbrizgavanje goriva (1927), ki je zgladila pot k majhnemu visokohitrostnemu dizelskemu motorju za gospodarska vozila in pozneje za avtomobile. Črpalka je omogočila regulacijo časa vbrizgavanja in količine vbrizganega goriva, da se ustvari potreben pritisk.

Po tem je pomembno vlogo v nadaljnjem uspeha dizelskega motorja igral turbopolnilnik. Zahvaljujoč turbopolnjenju, je dizel kljub nizki vrednosti najvišjega števila obratov v minuti uspel iz zaspanega motorja narediti močnega. Ker dizelski motorji za razliko od bencinskih enot nimajo dušilnega ventila, je za učinkovito poganjanje polnilnika na voljo ustrezna količina izpušnega plina, tudi pri nizkih obratih.

Neposredno vbrizgavanje, pri katerem se gorivo vbrizga neposredno v zgorevalni prostor, in ne v predprostor, je končno pomagalo dizlu doseči nizko porabo goriva zaradi njegove izredne učinkovitosti. Na koncu sta elektronski nadzor in tehnologija s skupnim vodom zaokrožila podobo, s tem da sta zagotovila gladko delovanje motorja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja